- Co to jest współczynnik konwersji w e-commerce
- Jak zoptymalizować strony produktowe, aby zwiększyć współczynnik konwersji
- Jakie informacje umieścić na stronach produktowych, aby zwiększyć współczynnik konwersji
9 elementów, które zwiększą konwersję strony produktowej w Twoim sklepie
Dobry współczynnik konwersji w e-commerce powinien wynosić co najmniej 2%. Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, a konwersja w nim jest na poziomie niższym niż 1,5-2%, w tym artykule dowiesz się, co możesz zrobić. Przyjrzymy się 9 elementom na stronie produktu, które mogą zachęcić większą ilość klientów do zakupu produktów, a to sprawi, że Twój biznes zwiększy poziom przychodu. Zacznijmy od podstaw.
Czym jest współczynnik konwersji? Definicja
Współczynnik konwersji, inaczej wskaźnik konwersji, to metryka, która wskazuje jaki procent wszystkich osób odwiedzających stronę wykonuje na niej określony cel.
W branży e-commerce, współczynnik konwersji wskazuje najczęściej jaki procent osób odwiedzających sklepy internetowe dokonuje zakupu produktów.
Współczynnik konwersji obliczany jest prostym działaniem:
Jak zwiększyć konwersję na stronie produktowej sklepu internetowego?
Strony produktowe są niezwykle ważne – to na nie najczęściej kierujemy ruch z reklam w branży e-commerce. Szczególnie istotna jest mobilna wersja strony – nawet 70-80% transakcji pochodzi dziś z urządzeń mobilnych – dlatego na niej skupimy się w tym tekście.
Istnieje szereg czynników, które mają wpływ na współczynnik konwersji w obrębie strony produktowej. Oto lista sposobów optymalizacji, która doskonale sprawdzi się dla właścicieli prowadzących sklepy internetowe z różnych branż.
#1 Tytuł produktu
Tytuł produktu ma duży wpływ na współczynnik konwersji. Nazwy powinny być precyzyjne, atrakcyjne, a przede wszystkim jasne dla klientów – to ważne z dwóch powodów:
- Klientom sklepu łatwiej będzie zrozumieć, czym jest produkt.
- Reklamy w wyszukiwarce Google będą lepiej dopasowane do wyszukiwań klientów, dzięki czemu kampanie będą skuteczniejsze.
#2 Opis
Czytelność i przejrzysty układ to klucz do sukcesu w opisie produktu. Na górze warto umieścić wszystkie kluczowe informacje: czym jest produkt i czym się charakteryzuje. Niżej powinny znaleźć się detale, np. materiały lub składniki, z których produkt jest wykonany, instrukcje korzystania lub pielęgnacji, oraz kluczowe USP.
Czytelny i łatwy podział sprawi, że więcej klientów znajdzie przekonujące informacje o produkcie, interakcja ze sklepem internetowym będzie przyjemniejsza, a współczynnik konwersji wzrośnie.
#3 Zdjęcia i filmy produktowe
Twoim celem na stronie produktowej jest jak najlepsze pokazanie produktu w szczegółowy i zachęcający sposób, a do tego niezbędne są dobrej jakości zdjęcia produktowe. Rosnącą popularność wśród ekspertów e-commerce zyskują także filmy produktowe. Filmy pomagają klientom zobaczyć produkty w ruchu i obejrzeć je z każdej strony. Ważne jest, by na zdjęcia lub filmy przenieść też nastrój i estetykę marki.
Kolejny temat to wykorzystanie na stronie produktu także zdjęć lub materiałów wideo przygotowanych z twórcami (UGC).
Przykład to wideo z opiniami, które możesz dodać na stronie produktu w formie karuzeli, a także zdjęcia lub wideo, które obrazują “przed i po” skorzystaniu z produktów.
#4 Call to action
Call to action (CTA) to wyraźnie zachęcenie klientów do wykonania konkretnej akcji, np. w formie przycisku. W przypadku e-commerce i strony produktu będzie to najczęściej przycisk “dodaj do koszyka” lub przycisk zakupu z wykorzystaniem dynamicznej metody płatności (np. Apple Pay lub Google Pay). Jako CTA możesz także wykorzystać informację o ograniczonej czasowo promocji.
Żeby zwiększyć skuteczność CTA na stronie produktu, warto przypiąć przycisk zakupu do dołu ekranu, tak, żeby był łatwo dostępny w każdym momencie podczas przeglądania strony produktu.
#5 Układ strony
E-handel rządzi się swoimi prawami. Układ strony powinien być uporządkowany, jasny i przejrzysty. Najlepiej postawić na prostotę. Wybierz białe tło strony – to najlepsze wyjście, które nie będzie rozpraszać i utrudniać skupienia na produkcie. Prosta struktura ułatwi klientom nawigację, odszukanie istotnych informacji i dokonanie zakupu.
#6 Informacje o dostawie i zwrotach
Strona produktu powinna zawierać wszystkie informacje niezbędne dla klienta do podjęcia decyzji o złożeniu zamówienia, a więc również o dostawie i zwrotach. Uwzględnij wszystkie usługi posprzedażowe, które oferujesz.
- Z jakich dostawców można skorzystać?
- Jaki jest czas wysyłki?
- Ile kosztuje dostawa?
- Jakie są warunki zwrotów i wymiany oraz czy oferujesz zwrot za darmo?
Nie wystarczy zawarcie tych informacji w regulaminie. Podczas zakupów w sieci liczy się maksymalna wygoda – kiedy klient wejdzie na stronę produktu, powinien znaleźć tam wszystkie informacje, bez konieczności przeszukiwania strony. To nie tylko oszczędność czasu, ale również ułatwienie w procesie podejmowania decyzji.
#7 Często zadawane pytania
Kolejny element, który warto zamieścić na stronie produktowej, to sekcja z najczęściej zadawanymi przez użytkowników pytaniami. Zapoznaj się z pytaniami, jakie pojawiają się wśród klientów na etapie składania zamówienia, i zamieść odpowiedzi bezpośrednio pod produktem.
Kiedy klient sklepu internetowego znajduje się na ścieżce zakupowej i jest gotowy zrealizować płatność, warto zrobić wszystko, by nie musiał odkładać zakupu, np. czekając na odpowiedź działu obsługi.
#8 Gwarancje i certyfikaty
Jeśli prowadząc sklep online oferujesz gwarancję lub Twoje produkty posiadają ważne certyfikaty, koniecznie zawrzyj takie informacje na stronie produktu. W przypadku gwarancji upewnij się, że klient może łatwo uzyskać dostęp do szczegółowych warunków i zasad, na podstawie których gwarancja jest uznawana. Te elementy zwiększają dodatkowo zaufanie do marki i mogą mieć wpływ na wskaźnik konwersji.
#9 Dynamiczne płatności (Apple Pay, Google Pay)
Bardzo ważny w dzisiejszych czasach element zwiększający konwersję to dynamiczne płatności. Umożliwiając użytkownikom finalizację płatności bezpośrednio ze strony produktu, ponownie skracasz ich ścieżkę i ułatwiasz dokonanie zakupu.
Zwiększ współczynnik konwersji w sklepie z Adtrip
Elementy, które omówiliśmy, to świetna podstawa do rozpoczęcia pracy nad optymalizacją strony produktowej – nawet jeśli nie wdrożysz ich wszystkich, z pewnością zaobserwujesz korzystny wpływ na współczynnik konwersji.
Jeśli potrzebujesz wsparcia z kompleksowym wdrożeniem działań, które podniosą współczynnik konwersji w Twoim sklepie, możesz skorzystać z naszej pomocy. Wypełnij formularz poniżej i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.