Co to jest e-mail marketing?
E-mail marketing to wszystkie działania, które wykorzystują wiadomości e-mail do komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Marketing mailowy umożliwia bezpośredni kontakt z odbiorcami, dostarczanie im spersonalizowanych ofert, informacji o nowych produktach, rabatach albo wydarzeniach specjalnych.
Jak wykorzystujemy e-mail marketing w e-commerce?
W ramach e-mail marketingu można wyróżnić trzy kluczowe obszary, a każdy z nich zapewnia inne korzyści dla e-commerce:
- Regularne newslettery – służą do stałej komunikacji z klientami oraz komunikacji promocji, zniżek, wyprzedaży, specjalnych wydarzeń etc.;
- Marketing automation – zapewnia przepływ klientów przez ścieżkę zakupową, minimalizując ich odpływ na kolejnych etapach, a dzięki temu zwiększa konwersję, średnią wartość zamówienia oraz powracalność klientów;
- Maile transakcyjne – dostarczają niezbędne informacje oraz wpływają na pozytywny customer experience.