- Co to jest cross selling i up selling
- Jaką aplikację (wtyczkę) rekomendujemy dla sklepów na platformie Shopify
- Jak stworzyć skuteczny cross sell
Cross-selling i up-selling w e-commerce z aplikacją Candy Rack \
Cross selling i up selling to elementy skutecznej strategii zwiększania konwersji w branży e-commerce. Zarówno cross sell jak i up sell to działania, których celem jest zwiększenie przychodów z produktów, które klient dodaje do koszyka w sklepie internetowym. Na czym polega wdrożenie efektywnego cross sellingu i up sellingu, i jak możesz zaimplementować te działania w swoim sklepie na platformie Shopify?
W tym artykule przyjrzymy się Candy Rack – aplikacji, która umożliwia łatwy cross selling i up selling w e-commerce.
Czym jest cross selling i up selling?
Cross sell i up sell w branży e commerce to działania, które mają na celu zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.
Cross selling, inaczej sprzedaż krzyżowa, pomaga zwiększyć sprzedaż poprzez oferowanie klientom produktów komplementarnych. Strategia ta polega na tym, by proponować klientom dodatkowe produkty pasujące do tego, którym są zainteresowani.
Przykładem cross sellingu może być sprzedaż klientowi pokrowca na komputer, gdy kupuje laptopa.
Up selling polega na oferowaniu klientom ulepszonych (i droższych) wersji produktów, zamiast wersji podstawowych, którymi są zainteresowani.
Oferowanie droższej wersji modelu telefonu z większą ilością pamięci, zamiast modelu podstawowego, to dobry przykład tego, czym jest up selling.
Candy Rack – najlepsza aplikacja do cross sellingu i up sellingu?
Aplikacja Candy Rack służy do zwiększania sprzedaży w e-commerce na platformie Shopify za pomocą cross sellingu i up sellingu. Według informacji na stronie, wdrożenie tej aplikacji może podnieść sprzedaż w sklepie nawet o 30%. Wśród naszych klientów implementacja z Candy Rack przyniosła zwiększenie sprzedaży online między 10 a 20%.
Tę aplikacją zainstalowano już 38 000 razy i odpowiada ona za wygenerowanie inkrementalnego przychodu w wysokości 120 milionów dolarów.
Cennik Candy Rack
Koszt korzystania z aplikacji uzależniony jest od planu Shopify. Jeśli prowadzisz swój e commerce na Shopify w planie Basic, możesz skorzystać z tańszej wersji subskrypcji Candy Rack za $19,99. Dla pozostałych planów Shopify obowiązuje cena $49,99.
Pełną ofertę Candy Rack możesz sprawdzić tutaj.
Jak stworzyć cross-sell i up-sell w Candy Rack?
Do tworzenia komponentu przechodzimy klikając przycisk “Create upsell” w głównym dashboardzie aplikacji. Dostępnych jest kilka wariantów komponentów:
- Manualny “Product Up Sell” – podstawowa opcja, poprzez którą możemy stworzyć cross selling i up selling ręcznie dobierając produkty;
Wybierając tę opcję zaczynamy od zdefiniowania produktów dodatkowych, które mają wyświetlać się klientom podczas przeglądania, a następnie wskazujemy, dla jakich produktów ten komponent będzie wyświetlany.
Kolejny krok to wybór umiejscowienia – komponent może pojawić się jako pop-up po dodaniu produktu do koszyka lub po kliknięciu przycisku “przejdź do kasy”, a także bezpośrednio po zakupie – jako dodatkowy krok przed wyświetleniem strony z podziękowaniem za zakup, lub jako komponent na stronie z podziękowaniem.
Cross selling i up selling bezpośrednio po zakupie jest uzasadniony tylko w przypadku płatności kartą lub PayPal, kiedy możliwe jest natychmiastowe dodanie produktu do zamówienia jednym kliknięciem (i szybkie pobranie opłaty, bez konieczności ponownego finalizowania zakupu). Te formy płatności nie są tak popularne w Polsce, dlatego naszym klientom rekomendujemy umiejscowienie w formie pop-up po dodaniu produktu do koszyka, ponieważ z naszego doświadczenia jest ono najskuteczniejsze.
- Smart Auto Up Sell – to wariant, który korzysta z Shopify Products Recommendation API do wyboru rekomendowanych produktów. Produkty dobierane są automatycznie na podstawie historii zamówień oraz tego, jak inni klienci łączyli je w przeszłości.
- Same Product Up Sell – ta opcja służy do zachęcania klientów, by zwiększyli zamówienie o dodatkowy produkt tego samego rodzaju, np. oferując zniżkę na zakup kilku sztuk.
- Incognito shipping – cross selling usługi wysyłki w opakowaniu bez widocznego logo sklepu.
- First in line – cross selling usługi przetwarzania zamówienia w pierwszej kolejności.
- Custom service – możesz wykorzystać tę opcję, jeśli oferujesz klientom inną dodatkową usługę.
Jak dostosować wygląd pop-up’ów?
Wiesz już, jak ustawić dowolny cross sell lub up sell do sprzedawania dodatkowych produktów, ale jakie są możliwości dostosowania jego wyglądu?
Przechodząc do zakładki “Customisation” możesz dostosować komponenty. Rozpoczynając od wyświetlania produktów, możesz wybrać “tree layout” (układ w formie drzewka) lub “grid layout” (w formie siatki). W widoku drzewka możesz dostosować wielkość zdjęć produktów.
Następnie możesz dodać dodatkowy tekst, dostosować przyciski i kolory oraz określić, ile razy komponent powinien się wyświetlić (w przypadku pop-up’u).
Cały interfejs aplikacji jest prosty i intuicyjny, dzięki czemu możesz łatwo poruszać się po dostępnych funkcjonalnościach.
Chcesz wdrożyć skuteczne rozwiązania zwiększające konwersję w swoim sklepie?
W Adtrip skutecznie wspieramy firmy z branży ecommerce w zwiększaniu przychodów. Zajmiemy się wdrożeniem efektywnej strategii zwiększania konwersji w Twoim sklepie internetowym, pomożemy Ci w pozyskiwaniu nowych klientów i zwiększaniu powracalności obecnych klientów. Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!