User Generated Content
Wideo marketing: Jak wygląda proces tworzenia kreacji wideo UGC?
Bartosz Behrendt
2/21/2024

Wideo marketing: Jak wygląda proces tworzenia kreacji wideo UGC?

Reklamy video są dziś jedną z najefektywniejszych form reklamy w mediach społecznościowych. Video marketing pomaga markom efektywniej przyciągać potencjalnych klientów w kanałach cyfrowych, niż zdjęcia, grafiki i tradycyjny content tworzony w studio. Odbiorcy chętnie angażują się w materiały wideo – zwłaszcza te, w których to użytkownicy prezentują produkty – i robią to w naturalny i autentyczny sposób. Marki coraz chętniej włączają materiały video UGC (User Generated Content) w działania marketingowe – ten typ treści cieszy się rosnącą popularnością wśród marek i odbiorców na całym świecie. Dzięki materiałom wideo Twoja marka może nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale też kształtować pożądany wizerunek, przyciągać klientów, a w konsekwencji odnieść sukces sprzedażowy. 

Chcesz wdrożyć video marketing w swoich kampaniach i zastanawiasz się jak stworzyć skuteczne i atrakcyjne materiały wideo UGC? Oto jak wygląda proces przygotowania kreacji wideo w Adtrip.

Czym jest video marketing i jak format wideo UGC może pomóc Twoim kampaniom w mediach społecznościowych?

Zacznijmy od podstaw. Video marketing to po prostu wszystkie działania związane z promowaniem marki i produktów za pomocą materiałów wideo. Działania video marketingowe nie ograniczają się już tylko do publikacji w serwisie Youtube (takich jak filmy instruktażowe czy recenzje) – często przyjmują formę dynamicznych, krótkich filmów w udziałem twórców lub influencerów, publikowanych w social media. 

User Generated Content to materiały przygotowywane przez twórców (content kreatorów), którzy specjalizują się w formatach dopasowanych do mediów społecznościowych, takich jak Instagram Reels, Stories czy Tiktok. Dzięki temu przygotowywane przez nich treści reklamowe skutecznie angażują odbiorców tych mediów. Reklamy video UGC pozwalają użytkownikom utożsamić się z daną marką – to doskonały sposób na kształtowanie wśród odbiorców wizerunku marki.

Video marketing jest jedną z najefektywniejszych form reklamy. Filmy przyciągają uwagę odbiorców, a format wideo pozwala zawrzeć wiele komunikatów o produkcie w jednym przekazie marketingowym i efektywnie pokazać jego możliwości i realne korzyści płynące z zakupu – w krótkim czasie.

Jak wygląda proces tworzenia materiałów video UGC w Adtrip?

Choć krótkie filmiki z udziałem twórców mogą sprawiać wrażenie spontanicznych i prostych do przygotowania, skuteczny marketing video w internecie poprzedzony jest wieloetapowym przygotowaniem. Jak przygotować dobre filmy wideo UGC i wdrożyć video marketing w kampaniach? 

W Adtrip zajmujemy się kompleksowo przygotowaniem materiałów – od planowania i ustalenia celów, przez wybór twórców i formalności, aż po dostarczenie gotowych materiałów. Oto jak wygląda cały proces krok po kroku. 

#1 Warsztat zerowy 

Współpracę rozpoczynamy od warsztatu z klientem, podczas którego określamy cele, które ma realizować video marketing. Mogą one szeroko wspierać wizerunek marki i jej wiarygodność w oczach odbiorców, lub realizować cele sprzedażowe, takie jak wspieranie akcji komercyjnych lub promowania nowości, a także być nakierowane na pozyskiwanie nowych klientów. 

Kolejnym krokiem podczas warsztatu jest dobre poznanie marki, jej Tone of Voice oraz identyfikacji wizualnej (wraz z referencjami materiałów wideo), a także profilu jej idealnego klienta – przyszłego odbiorcy treści. Zebranie tych informacji pozwala nam najlepiej odpowiedzieć na potrzeby i problemy grupy docelowej już od pierwszych sekund video, przyciągając ich uwagę – a dzięki temu działania video marketingowe są bardziej angażujące i skuteczne. 

#2 Wybór twórców 

Dobre dopasowanie twórców do kampanii jest bardzo ważne – powinni oni dobrze czuć się w danej dziedzinie, którą zajmuje się marka, a także odpowiadać grupie docelowej i profilowi idealnego klienta. Wszystkie media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, dlatego ważne jest wybranie twórcy, który dobrze rozumie poszczególne formaty i przygotuje autentyczne i angażujące treści – dopiero wtedy video marketing może być skuteczny.

W Adtrip współpracujemy z bazą sprawdzonych i profesjonalnych content creatorów, spośród których rekrutujemy najlepiej dopasowanych twórców dla kampanii. 

#3 Przygotowanie scenariuszy

Wideo marketing może spełniać różne cele, np. budowanie świadomości marki, wzrost konwersji lub pozyskiwanie nowych odbiorców, dlatego powstanie nawet krótkich filmów do kampanii powinno być poprzedzone napisaniem scenariusza – dzięki temu łatwiej jest monitorować realizację określonego celu, gdy twórca przygotowuje materiał video. 

Środowisko mediów społecznościowych jest dynamiczne, a konkurencja o uwagę odbiorców wysoka, dlatego wideo to doskonałe narzędzie do zwiększania zaangażowania. Podczas przygotowania scenariusza dbamy o precyzyjne i konkretne zawarcie w nim wszystkich najważniejszych informacji o marce i/lub produkcie, które twórca powinien przekazać w materiale, a także planujemy całą narrację materiału. 

Gotowy scenariusz przesyłamy do klienta – to najlepszy moment na przekazanie feedbacku do treści wideo. Dopiero zaakceptowany przez klienta scenariusz przekazujemy twórcy.

#4 Briefowanie twórcy

Potwierdzony i zaakceptowany scenariusz przekazujemy twórcy, wraz ze wszystkimi niezbędnymi informacjami na temat treści wideo oraz prezentacji produktu. 

#5 Wysyłka produktów do twórcy

Kolejnym krokiem jest wysłanie produktu lub produktów Twojej marki do twórcy. Dany produkt powinien jak wspierać cel kampanii – tak, by z jego pomocą najlepiej opowiedzieć o marce i jej USP. Może to być bestseller, produkt będący częścią trwającej promocji lub nowy produkt w ofercie. 

#6 Nagranie materiałów 

Po przekazaniu scenariuszy i produktów twórca może zacząć nagrywanie materiałów. W trakcje nagrań koordynujemy pracę twórcy i dbamy o terminowość – tak, by dostarczyć finalny materiał na czas. Na tym etapie wstępnie weryfikujemy filmy wideo ze scenariuszem i przekazujemy twórcom niezbędne poprawki.

#7 Montaż 

Po otrzymaniu od twórców surowych materiałów zajmujemy się montażem i edycją. Odpowiedni montaż to klucz do tego, by video content był dopasowany do wiodących formatów najpopularniejszych platform ( Facebook, Instagram, Tiktok i/lub Youtube), oraz do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Podczas edycji nadajemy odpowiednie “flow” materiału oraz dodajemy napisy lub nakładamy elementy graficzne na wideo.

#8 Weryfikacja zmontowanego materiału ze scenariuszem 

Po montażu, przed przekazaniem materiału klientowi, każde wideo jest szczegółowo weryfikowane ze scenariuszem – sprawdzamy, czy spełnia określony cel, np. budowania świadomości marki, oraz czy odpowiednio prezentuje wszystkie mocne strony produktu. Taka weryfikacja pozwala na najbardziej efektywne sfinalizowanie procesu przygotowania wideo.

#9 Feedback i poprawki 

Gotowe treści wideo dostarczamy klientowi. Dzięki całościowej opiece nad przygotowaniem materiałów wraz z montażem możemy z łatwością wprowadzić ewentualne zmiany w edycji wideo, bez konieczności ponownego angażowania twórcy. 

#10 Wdrożenie gotowych materiałów 

Zajmujemy się wszystkimi formalnościami związanymi z prawami autorskimi oraz prawami do wykorzystania wizerunku, dlatego po akceptacji treści video są gotowe do wdrożenia w kampaniach i portalach społecznościowych. 

Zacznij korzystać z wideo marketingu z Adtrip

Nie wiesz jak wdrożyć video content do swojej strategii? W Adtrip przeprowadzimy Cię krok po kroku przez video marketing i wesprzemy Twoją markę w przygotowaniu skutecznych i wartościowych materiałów wideo do kampanii. Zacznij od bazy wiedzy – zobacz dlaczego warto korzystać z kreacji wideo UGC w e-commerce oraz jak przygotować scenariusz do materiału wideo, albo skontaktuj się z nami! 

Napisz do nas
Oddzwonimy w ciągu 30 minut.
wyślij wiadomość
Wiadomość została wysłana poprawnie.
Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 5-15 minut i natychmiast oddzwaniamy (w godzinach pracy biura, czyli od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00). Jeśli sytuacja wymaga dodatkowej weryfikacji informacji, podejmiemy to działanie, aby móc do Ciebie wrócić z kompletną odpowiedzią.

Miłego dnia!
Zespół Adtrip
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wypełnij formularz
Wyślij Zapytanie
Formularz został wysłany!
Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wypełnione zostały wszystkie pola lub spróbuj ponownie później.