Goodmani
120 tys. zł przychodu z Marketing Automation – Case study GoodMani
przewijaj, aby zobaczyć więcej
o projekcie
GoodMani to polski e-commerce ze specjalistycznymi produktami do stylizacji paznokci – klientami sklepu są salony kosmetyczne, ale także klienci indywidualni. Za swój wyróżnik marka uznaje swoje doświadczenie w prowadzeniu szkoleń stylizacji paznokci, i opartą na tym doświadczeniu ofertę najlepszych i najbardziej uniwersalnych produktów. Marka oferuje też klientom szeroką bazę wiedzy o zastosowaniu produktów. Motywacją do podjęcia współpracy była chęć rozwoju i zwiększania rentowności firmy. Sprawdź, jak dzięki dobrze dobranej strategii e-mail marketingowej wygenerowaliśmy ponad 120 tys. zł dodatkowego przychodu w okresie 7 miesięcy, co stanowiło 16% przychodu sklepu w tym okresie.
Branża
Kosmetyki
zakres prac
Marketing automation
efekty
+120 tys. zł
przychód wygenerowany przez mmarketing automation
+3000
nowe kontakty w bazie mailingowej
+25%
wyższy współczynnik konwersji
01
wyzwanie

Jak zwiększyć rentowność sklepu internetowego?

Przed rozpoczęciem współpracy marka prowadziła działania reklamowe tylko w płatnych kampaniach. Przyszedł czas, by poszukać nowych kanałów dotarcia i sposobów zwiększenia konwersji. Naszą sugestią było rozwinięcie kanału e-mail, który do tej pory nie był wykorzystywany w komunikacji, oraz wdrożenie marketing automation. 

02
rozwiązanie
Przygotowane materiały
No items found.
Przygotowane kreacje wideo
No items found.

Maksymalizacja konwersji dzięki skutecznej strategii marketing automation  

#1 Rozbudowa bazy

W bazie mailingowej sklepu znajdowało się tylko 600 kontaktów, dlatego żeby rozpocząć skuteczne działania w tym obszarze, najpierw skoncentrowaliśmy się na pozyskaniu nowych odbiorców. Wdrożyliśmy dwie ścieżki rozbudowy bazy:

  • pop-up, który wyświetlał się w sklepie użytkownikom niezapisanym jeszcze do newslettera;
  • formularz do zapisu osadzony na stronie głównej.

Zastosowaliśmy lead magnet w postaci 15% zniżki na pierwsze zakupy, który miał za zadanie zachęcić użytkowników do pozostawienia adresu. Aby zwiększyć efektywność tej taktyki, zastosowaliśmy dynamiczne kody rabatowe złożone z losowych ciągów znaków, generowane indywidualnie dla każdego klienta. Dzięki różnorodności kodów sprawiliśmy, że klienci odczuwali większą ekskluzywność oferty i uniknęliśmy efektu “przyzwyczajenia” do rabatów. Mechanizm ten został wzmocniony limitem czasowym na wykorzystanie kodu.

Do dostarczenia klientom kodu rabatowego ze zniżką posłużyła sekwencja powitalna (Welcome Flow).

#2 Sekwencja powitalna (Welcome Flow)

Sekwencja jest wywoływana przez dołączenie do bazy mailingowej poprzez pop-up lub formularz w stopce. Jej celem jest utrzymanie zainteresowania zakupem wśród osób, które właśnie weszły na stronę i zapisały się do newslettera.

Plan sekwencji: 

Mail 1: wiadomość powitalna z kodem rabatowym, wysyłana od razu po dołączeniu do bazy.

Mail 2: wiadomość z przedstawieniem bestsellerów i przypomnieniem o kodzie, wysyłana po 3 dniach od poprzedniego maila.

Mail 3: wiadomość z pokazaniem opinii klientów i przypomnieniem o kodzie, wysyłana po 3 dniach od poprzedniego maila.

#3 Sekwencja po porzuceniu strony (Site Abandonment Flow)

Kolejną ważną sekwencją jest ta wywoływana przez dowolną aktywność na stronie internetowej i opuszczenie jej, bez wyświetlania produktów. Dzięki niej zwiększamy świadomość marki i jej produktów oraz budujemy zaufanie do brandu.

Plan sekwencji: 

Mail 1: wiadomość pokazująca unikalne cechy produktów, wysyłana po 30 minutach od opuszczeniu sklepu.

Mail 2: wiadomość z opiniami klientów, wysyłana po 2 dniach od poprzedniego maila.

Dla odbiorców, którzy rozważają zakup, kolejnym krokiem będzie odwiedzenie strony produktowej. 

#4 Sekwencja po porzuceniu strony produktu (Browse Abandonment Flow)

Jeśli po wyświetleniu strony produktowej odbiorcy nie zdecydują się na kontynuację zamówienia i finalizację zakupu, trafią do kolejnej sekwencji – aktywowanej po opuszczeniu strony produktowej (Browse Abandonment Flow). Jako dodatkową motywację do dokończenia zakupów wprowadziliśmy do niej kod rabatowy -10% oraz komunikację SMS.

Plan sekwencji:

Mail 1: wiadomość z przedstawieniem oglądanego produktu oraz opinie, wysyłany po godzinie od opuszczenia strony

SMS 1: zaproszenie do odwiedzenia strony, wysyłany po godzinie od opuszczenia strony

Mail 2: wiadomość z kodem rabatowym -10%, wysyłany po 1 dniu od poprzedniego maila

SMS 2: wiadomośc z kodem rabatowym -10%, wysyłany po 1 dniu od poprzedniego SMS-a

Mail 3: wiadomość z kodem rabatowym wzmocniony komunikatem o wygaśnięciu za 24 godziny, wysyłany po 2 dniach od poprzedniego maila

SMS 3: wiadomość z kodem rabatowym wzmocniony komunikatem o wygaśnięciu za 24 godziny, wysyłany po 2 dniach od poprzedniego SMS-a

#5 Sekwencja po opuszczeniu koszyka (Checkout Abandonment Flow)

Po otrzymaniu e-maila lub SMS-a z ofertą wielu użytkowników testuje kod rabatowy, dodając produkty do koszyka. To doskonała okazja, aby ponownie zaangażować tych, którzy jeszcze nie sfinalizowali zakupu – do tego służy sekwencja Checkout Abandonment. Wywoływana jest przez dodanie produktu do koszyka i opuszczenie strony bez dokonania zakupu. 

Plan sekwencji:

Mail 1: wiadomość z przedstawieniem produktu, który znalazł się w koszyku, wysyłana po godzinie od opuszczenia strony

SMS 1: przypomnienie o opuszczonym koszyku po godzinie od opuszczenia strony

Mail 2: wiadomość z kodem rabatowym -10% oraz z pokazaniem produktów w koszyku, wysyłana po 1 dniu od poprzedniego maila

Mail 3: wiadomość z kodem rabatowym -10% oraz z pokazaniem produktów w koszyku, wysyłana po 3 dniach od poprzedniego maila

SMS 2: wiadomość z kodem rabatowym -10% wzmocniony komunikatem o upływie ważności kodu na koniec dnia, wysyłana po 4 dniach od poprzedniego SMS-a

Te sekwencje to główna część strategii Marketing Automation, która tworzy solidną siatkę komunikacji, zabezpieczającą sklep przed odpływem klientów na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego. 

#6 Sekwencja Immediate Cross Sell 

Sekwencja Immediate Cross Sell otwiera zbiór sekwencji posprzedażowych, których celem jest zwiększenie częstotliwości zakupów w sklepie, lub – jak w przypadku tej sekwencji – zwiększyć wartość zamówienia od razu po zakupie. Dzięki niej natychmiast po zakupie przypominamy klientom o możliwości uzupełnienia zamówienia, jednocześnie oferując im dodatkową wartość w postaci rabatu. 

To skuteczny sposób na zwiększenie wartości koszyka i zachęcenie do ponownego zakupu, gdy użytkownik jest jeszcze w trybie zakupowym. Prosty, ale efektywny mechanizm pozwala na szybkie zwiększenie sprzedaży bez długiej sekwencji wiadomości. Sekwencja jest wywoływana przez dokonanie zakupu w sklepie.

Plan sekwencji: 

Mail 1: wiadomość z sugestią uzupełnienia zamówienia oraz kodem rabatowym 10% ważnym tylko 24h

#7 Sekwencja Cross Sell

Dzięki tej sekwencji skutecznie angażujemy klientów po ich pierwszym zakupie, przypominając im o produktach, które mogą uzupełnić ich wcześniejsze zamówienie. Rabat 10% dodatkowo zwiększa motywację do kolejnych zakupów, a wielokanałowa komunikacja (mail i SMS) pomaga maksymalizować konwersję.

Plan sekwencji: 

Mail 1: wiadomość z komunikatem „uzupełnij zapasy” i kodem -10% na kolejne zakupy, wysłana 30 dni po złożeniu zamówienia 

SMS 1: wiadomość wysłana razem z mailem, z takim samym komunikatem

Mail 2: wiadomość podkreślająca upływający czas ważności kodu z prezentacją bestsellerów, wysłana po 3 dniach od pierwszego maila

SMS 2: wiadomość wysłana razem z mailem, z takim samym komunikatem

#8 Sekwencja urodzinowa (Birthday Flow) 

Dzięki tej sekwencji wzmacniamy więź z klientami, dając im poczucie wyjątkowości i zachęcając do zakupów w urodziny. Kluczową rolę odgrywa tutaj specjalny, urodzinowy pop-up, który wyświetla się tylko subskrybentom i daje możliwość łatwego zebrania dat urodzin. 

Dzięki komunikacji 7 dni przed urodzinami oraz w samym dniu urodzin skutecznie wykorzystujemy moment ekscytacji i planowania, co zwiększa szansę na konwersję. Wysyłając pierwszy mail tydzień wcześniej, dajemy klientom czas na zaplanowanie zakupu i sprawiamy, że czują się wyróżnieni, co buduje pozytywne skojarzenia z marką. 

Drugi mail w dniu urodzin wzmacnia ten efekt – przypomina o rabacie, ale też wzmaga FOMO, ponieważ kod wygasa w ciągu 24 godzin. Gdybyśmy zamiast tego wysyłali tę wiadomość tydzień po urodzinach, ten mechanizm by nie zadziałał – emocje by opadły, świętowanie się skończyło, a potrzeba zakupowa mogła już zniknąć. Taki timing pozwala więc najlepiej wykorzystać naturalny cykl emocji klienta i zmaksymalizować skuteczność kampanii.

Plan sekwencji:

Mail 1: zapowiedź świętowania i ekskluzywny rabat -15% na zakupy, wysyłany 7 dni przed urodzinami

Mail 2: życzenia, przypomnienie o kodzie rabatowym oraz rekomendacje produktowe, wysyłany w dniu urodzin

#9 Sekwencja przed rozstaniem (Breakup Flow)

Istotnym elementem e-mail marketingu jest utrzymywanie jakościowej bazy mailingowej – to oznacza usuwanie z niej nieaktywnych kontaktów, które mogą wpływać na zaniżony open rate i reputację domeny. Sekwencja przed rozstaniem jest aktywowana, jeśli użytkownik otrzymał przynajmniej jeden mail w ciągu ostatnich 60-360 dni, ale nie otworzył żadnego w ciągu ostatnich 60 dni.

Plan sekwencji:

Mail 1: wiadomość z komunikatem „tęsknimy za Tobą!” oraz prezentacją bestsellerów, aby zachęcić do zakupu – wysyłana po zakwalifikowaniu do segmentu

Po 5 dniach, jeśli użytkownik otworzył maila, pozostaje w bazie. Jeśli nie, zostaje zawieszony w bazie, co pozwala dbać o higienę i utrzymywać wyłącznie zaangażowanych odbiorców. 

#10 Sekwencja Winback

Celem tej sekwencji jest zachęta do ponownego zaangażowania klientów, którzy przestali odwiedzać stronę, ale byli aktywni w przeszłości. Pierwszy mail ma na celu delikatne przypomnienie o marce, a drugi wzmacnia ten efekt prezentacją nowości i buduje poczucie straty. Dzięki temu mechanizmowi odzyskujemy klientów, a jeśli mimo wszystko nie zareagują, możemy dalej segmentować ich pod kątem przyszłych działań marketingowych.

Sekwencja jest wywoływana, jeśli użytkownik trafił do segmentu, w którym nie był aktywny na stronie przez ostatnie 45 dni, ale miał przynajmniej jedną aktywność w okresie 45-360 dni wcześniej.

Plan sekwencji:

Mail 1: wiadomość „dawno Cię nie było!”, z subtelnym przypomnieniem o marce i zachętą do odwiedzenia strony – wysyłana po zakwalifikowaniu do segmentu

Mail 2: wiadomość z komunikatem „zobacz, co Cię ominęło!”, z nowościami i najciekawszymi produktami – wysyłana po 7 dniach od pierwszego maila, jeśli użytkownik nie wykazał aktywności 

#11 Testy A/B

Kluczem do zwiększania efektywności kampanii jest przeprowadzanie testów i optymalizacja. Żeby zwiększyć Open Rate mailingów, wielokrotnie testowaliśmy subject line i preview text wiadomości według kilku scenariuszy:

  • Personalizacja i budowanie uczucia troski, opieki oraz zaangażowania – korzystanie z języka podkreślającego indywidualność odbiorców, odwołując się do ich wcześniejszych zakupów, zachowań lub potrzeb. Komunikaty budzące pozytywne uczucia budują relację, co wpływa na lepsze wyniki.
  • FOMO – podkreślanie unikalności i ograniczonej dostępności ofert. Tego typu komunikaty budują presję czasową i motywują do natychmiastowego działania.
  • Wzbudzanie ciekawości poprzez zadawanie pytań – tworzenie tytułów, które intrygują i zachęcają do otwarcia wiadomości.
  • Podkreślenie korzyści – komunikacja skupiona na tym, co może zyskać klient, korzystając z rabatów czy unikalnych cech produktów. Nie tylko wzbudza ona zainteresowanie, ale także buduje pozytywne emocje i motywuje do podjęcia działania.

Dzięki testom A/B wyraźnie podnieśliśmy średni Open Rate mailingów.

03
rezultaty

Ponad 120 tys. zł przychodu z Marketing Automation

W okresie współpracy (24.07.2024 r. – 26.02.2025 r.) wdrożyliśmy 8 sekwencji Marketing Automation, a cały przychód wyniósł blisko 121 500 zł, co stanowiło 16% całego przychodu netto sklepu w tym okresie. Zamówienia z MA stanowiły 11,5% wszystkich zamówień sklepu z tego okresu.

Chcesz zwiększyć efektywność marketingu w swoim e-commerce? Skontaktuj się z nami!

+120 tys. zł
przychód wygenerowany przez mmarketing automation
+3000
nowe kontakty w bazie mailingowej
+25%
wyższy współczynnik konwersji
04
opinia klienta
Współpraca z Adtrip znacząco usprawniła nasze działania, pozwalając na precyzyjne dotarcie do klientów i automatyzację procesów sprzedażowych. Dzięki personalizowanym kampaniom zwiększyliśmy zaangażowanie odbiorców i poprawiliśmy konwersję. To skuteczne narzędzie, które oszczędza czas i maksymalizuje efektywność działań marketingowych.
Bartłomiej Lubański
właściciel Goodmani
Napisz do nas
Oddzwonimy w ciągu 30 minut.
wyślij wiadomość
Wiadomość została wysłana poprawnie.
Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 5-15 minut i natychmiast oddzwaniamy (w godzinach pracy biura, czyli od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00). Jeśli sytuacja wymaga dodatkowej weryfikacji informacji, podejmiemy to działanie, aby móc do Ciebie wrócić z kompletną odpowiedzią.

Miłego dnia!
Zespół Adtrip
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Zobacz pozostałe case study
zobacz wszystkie
Skontaktuj się z nami
Oddzwonimy w ciągu 30 minut.
wyślij wiadomość
Wiadomość została wysłana poprawnie.
Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 5-15 minut i natychmiast oddzwaniamy (w godzinach pracy biura, czyli od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00). Jeśli sytuacja wymaga dodatkowej weryfikacji informacji, podejmiemy to działanie, aby móc do Ciebie wrócić z kompletną odpowiedzią.

Miłego dnia!
Zespół Adtrip
Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wypełnione zostały wszystkie pola lub spróbuj ponownie później.
Bezpośredni kontakt
Pracujemy w godzinach 9:00 - 17:00 w dni robocze.
Bartosz Behrendt
CEO & Founder
Wypełnij formularz
Wyślij Zapytanie
Formularz został wysłany!
Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wypełnione zostały wszystkie pola lub spróbuj ponownie później.