User Generated Content
Wideo marketing: dlaczego warto korzystać z kreacji wideo UGC w e-commerce?
Bartosz Behrendt
1/24/2024

Wideo marketing: dlaczego warto korzystać z kreacji wideo UGC w e-commerce?

W ostatnich latach materiały wideo stały się najbardziej dynamicznie rosnącym typem treści w kanałach cyfrowych. Nic dziwnego – popularne platformy społecznościowe, takie jak Instagram czy Tiktok, zrewolucjonizowały sposób tworzenia filmów. Wystarczy telefon i dostęp do internetu, żeby nagrywać i montować naprawdę angażujące filmy. Na fali rosnącej popularności krótkich form wideo, również marki coraz częściej decydują się na włączenie ich do swojej strategii marketingowej. Jakie korzyści przynosi firmom video marketing? W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto korzystać z kreacji wideo w marketingu e-commerce oraz jak pozyskiwać najlepsze materiały wideo do kampanii.

Czym jest User Generated Content?

Definicja User Generated Content to po prostu treści tworzone przez użytkowników – klientów lub profesjonalnych twórców, publikowane w kanałach cyfrowych, najczęściej w mediach społecznościowych. User Generated Content może przyjmować formę organiczną, kiedy klienci i użytkownicy dzielą się swoimi wrażeniami z korzystania z produktów, lub reklamową, kiedy to twórcy lub influencerzy przygotowują materiał video o produktach na zlecenie marki. 

Wideo marketing niesie ze sobą wiele korzyści – nie tylko efektywnie przyciąga uwagę odbiorców, ale też pozwala skuteczniej przekazać kluczowe informacje na temat produktu. 

Video marketing: dlaczego warto korzystać z filmów UGC w e-commerce?

Dla niektórych marek jedyny wideo content marketing to trwające kilka lub kilkanaście minut filmy instruktażowe w serwisie Youtube. Tymczasem materiały wideo doskonale sprawdzają się w regularnej komunikacji z odbiorcami z najpopularniejszych platform, takich jak Instagram czy Facebook, a rozszerzenie kampanii o reklamy video i User Generated Media może przynieść wiele korzyści dla marki. 

Video marketing to jedna z najprężniej rosnących dziedzin w branży marketingowej. Oto dlaczego warto włączyć materiały wideo do regularnej komunikacji z odbiorcami. 

#1 Video marketing pozwoli Ci się wyróżnić w mediach społecznościowych

Mimo rosnącej popularności, wciąż niewiele marek w Polsce efektywnie korzysta z marketingu video do przyciągnięcia klientów. Reklamy video UGC bazują się na sposobie, w jaki odbiorcy sami korzystają z social mediów, tworząc i oglądając publikowane tam treści – dzięki temu materiały te są autentyczne, chwytliwe i dobrze wpisują się w charakterystykę medium. Korzystając z materiałów video UGC w kampaniach nie tylko skuteczniej dotrzesz do klientów, ale również wyróżnisz się na tle konkurencji. 

#2 Wzmocnisz zaufanie do marki

Materiały video, w których występują autentyczni twórcy – nie modele w studio – to doskonały sposób na budowanie wśród odbiorców świadomości marki i wzmacnianie zaufania do niej. Dzięki odpowiednim scenariuszom, takim jak prezentacja relacji z korzystania z produktów lub “przed i po” skorzystaniu, Twoi klienci mają szansę lepiej poznać markę i dany produkt. Reklamy w formie wideo stwarzają doskonałą przestrzeń, by odpowiedzieć na najczęstsze pytania i wątpliwości, i w ten sposób skrócić ścieżkę klientów do zakupu. 

#3 Za pomocą filmu umieścisz wiele komunikatów w jednej reklamie

W ramach video marketingu możesz dużo efektywniej opowiedzieć o produktach i korzyściach płynących z zakupu, niż na pojedynczej kreacji. Przy pomocy treści filmowych możesz zaprezentować każdy aspekt istotny dla Twojej marki: od opakowania (poprzez video unboxing), przez działanie produktu (w relacji z użytkowania), aż po rezultaty. Format wideo otwiera szerokie pole do kreatywnego promowania produktów – w jednym, 15-30 sekundowym video masz szansę zarówno zainspirować odbiorców i osadzić markę w pożądanym stylu i nastroju, jak i przedstawić przekonujące atuty produktów. Dzięki takiemu podejściu klient szybciej zdecyduje się na zakup produktu.

#4 Zbudujesz relację z klientami i wzmocnisz lojalność

Działania video marketingowe umożliwią kształtowanie wśród odbiorców wizerunku marki i zwiększanie świadomości. Dzięki powiązaniu marki z konkretną, “prawdziwą” osobą, i oferowaniu interesujących, przydatnych treści, wzmacniasz przywiązanie odbiorców do brandu. W ten sposób materiały UGC wpływają na lojalność i powracalność klientów do sklepu. 

#5 Zyskasz video content do wykorzystania we wszystkich kanałach i platformach 

Krótkie filmiki produktowe możesz zastosować w różnych kanałach. W grę wchodzą nie tylko wszystkie media społecznościowe, takie jak TikTok, Instagram oraz płatne kampanie w serwisie Youtube i Meta Ads – możesz z powodzeniem wykorzystać je na swojej stronie internetowej. Dzięki szerokiemu zastosowaniu treści, jednorazowo przygotowany content pomoże Ci pozyskiwać ruch do sklepu oraz urozmaicić prezentację na stronie produktowej, a dzięki temu uzyskać wzrost konwersji.  

#6 Video content sprawi, że skuteczniej opowiesz o swoich produktach

Treści wideo umożliwiają opowiedzenie pełnej historii wokół produktu w przekazie marketingowym. Korzystając z odpowiedniego scenariusza masz szansę przykuć uwagę odbiorcy do konkretnego problemu lub sytuacji, z którym może się utożsamić – dzięki temu video marketing to doskonałe narzędzie, by precyzyjnie docierać do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów.

#7 Większa szansa na przyciągnięcie uwagi odbiorców

Ludzki mózg podczas ułamków sekund decyduje, czy to, co widzi, jest interesujące – dlatego tak ważne jest, by natychmiast przyciągnąć uwagę odbiorców w portalach społecznościowych. Skuteczne materiały video najczęściej rozpoczynają się od tzw. “scroll stopperów” – to krótki, przykuwający uwagę zabieg wizualny, który pomaga wytrącić odbiorców z automatycznego scrollowania. Włączając materiały wideo UGC do swoich kampanii możesz testować wiele “scroll stopperów” w każdej kreacji reklamowej, a dzięki temu efektywniej zatrzymywać uwagę klientów w krótkim czasie. 

#8 Uzyskasz wyższy CTR 

Wyróżnialność treści, wielość komunikatów w jednym przekazie, wzbudzanie zaciekawienia i utożsamienia się z twórcą – to wszystko sprawia, że skuteczny marketing video jest w stanie efektywnie zachęcić użytkowników do kliknięcia i przejścia do sklepu. Dzięki wideo uzyskasz realny wzrost CTR w swoich kampaniach, a przez to również wzrost konwersji. 

Jak pozyskiwać treści wideo UGC?

Wiesz już, że marketing video może przynieść Twojej firmie mnóstwo korzyści i przełożyć się na lepsze wyniki kampanii, jednak jak regularnie pozyskiwać jakościowy content wideo UGC? Możesz zrobić to na kilka sposobów: tworzyć materiały in-house, samodzielnie nawiązać współpracę z twórcą, lub zlecić cały proces przygotowania UGC agencji.

W Adtrip zajmujemy się kompleksowo całym procesem przygotowania materiałów: 

  • rekrutacją twórców;
  • przygotowaniem scenariusza i moodboardów;
  • wysyłką produktów;
  • briefowaniem twórców;
  • koordynacją tworzenia UGC;
  • montażem i edycją.

Współpracujemy w szeroką bazą profesjonalnych twórców, dzięki czemu proponujemy osoby najlepiej dopasowane do marki, produktu i kampanii. Możemy przygotować dla Twojej firmy skuteczne i angażujące treści wideo, dzięki którym realnie zwiększysz przychody. Poznaj ofertę i dowiedz się, jak możesz zacząć korzystać z atutów wideo marketingu w swojej firmie.

Napisz do nas
Oddzwonimy w ciągu 30 minut.
wyślij wiadomość
Wiadomość została wysłana poprawnie.
Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 5-15 minut i natychmiast oddzwaniamy (w godzinach pracy biura, czyli od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00). Jeśli sytuacja wymaga dodatkowej weryfikacji informacji, podejmiemy to działanie, aby móc do Ciebie wrócić z kompletną odpowiedzią.

Miłego dnia!
Zespół Adtrip
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wypełnij formularz
Wyślij Zapytanie
Formularz został wysłany!
Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wypełnione zostały wszystkie pola lub spróbuj ponownie później.