- Co to jest User Generated Content (UGC)
- Dlaczego warto korzystać z filmów UGC w branży e-commerce
- Jak wzmocnić zaufanie do Twojej marki i budować relacje z klientami
- Jak przyciągać uwagę Twoich klientów w mediach społecznościowych
Wideo marketing: dlaczego warto korzystać z kreacji wideo UGC w e-commerce?
W ostatnich latach materiały wideo stały się najbardziej dynamicznie rosnącym typem treści w kanałach cyfrowych. Nic dziwnego – popularne platformy społecznościowe, takie jak Instagram czy Tiktok, zrewolucjonizowały sposób tworzenia filmów. Wystarczy telefon i dostęp do internetu, żeby nagrywać i montować naprawdę angażujące filmy. Na fali rosnącej popularności krótkich form wideo, również marki coraz częściej decydują się na włączenie ich do swojej strategii marketingowej. Jakie korzyści przynosi firmom video marketing? W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto korzystać z kreacji wideo w marketingu e-commerce oraz jak pozyskiwać najlepsze materiały wideo do kampanii.
Czym jest User Generated Content?
Definicja User Generated Content to po prostu treści tworzone przez użytkowników – klientów lub profesjonalnych twórców, publikowane w kanałach cyfrowych, najczęściej w mediach społecznościowych. User Generated Content może przyjmować formę organiczną, kiedy klienci i użytkownicy dzielą się swoimi wrażeniami z korzystania z produktów, lub reklamową, kiedy to twórcy lub influencerzy przygotowują materiał video o produktach na zlecenie marki.
Wideo marketing niesie ze sobą wiele korzyści – nie tylko efektywnie przyciąga uwagę odbiorców, ale też pozwala skuteczniej przekazać kluczowe informacje na temat produktu.
Video marketing: dlaczego warto korzystać z filmów UGC w e-commerce?
Dla niektórych marek jedyny wideo content marketing to trwające kilka lub kilkanaście minut filmy instruktażowe w serwisie Youtube. Tymczasem materiały wideo doskonale sprawdzają się w regularnej komunikacji z odbiorcami z najpopularniejszych platform, takich jak Instagram czy Facebook, a rozszerzenie kampanii o reklamy video i User Generated Media może przynieść wiele korzyści dla marki.
Video marketing to jedna z najprężniej rosnących dziedzin w branży marketingowej. Oto dlaczego warto włączyć materiały wideo do regularnej komunikacji z odbiorcami.
#1 Video marketing pozwoli Ci się wyróżnić w mediach społecznościowych
Mimo rosnącej popularności, wciąż niewiele marek w Polsce efektywnie korzysta z marketingu video do przyciągnięcia klientów. Reklamy video UGC bazują się na sposobie, w jaki odbiorcy sami korzystają z social mediów, tworząc i oglądając publikowane tam treści – dzięki temu materiały te są autentyczne, chwytliwe i dobrze wpisują się w charakterystykę medium. Korzystając z materiałów video UGC w kampaniach nie tylko skuteczniej dotrzesz do klientów, ale również wyróżnisz się na tle konkurencji.
#2 Wzmocnisz zaufanie do marki
Materiały video, w których występują autentyczni twórcy – nie modele w studio – to doskonały sposób na budowanie wśród odbiorców świadomości marki i wzmacnianie zaufania do niej. Dzięki odpowiednim scenariuszom, takim jak prezentacja relacji z korzystania z produktów lub “przed i po” skorzystaniu, Twoi klienci mają szansę lepiej poznać markę i dany produkt. Reklamy w formie wideo stwarzają doskonałą przestrzeń, by odpowiedzieć na najczęstsze pytania i wątpliwości, i w ten sposób skrócić ścieżkę klientów do zakupu.
#3 Za pomocą filmu umieścisz wiele komunikatów w jednej reklamie
W ramach video marketingu możesz dużo efektywniej opowiedzieć o produktach i korzyściach płynących z zakupu, niż na pojedynczej kreacji. Przy pomocy treści filmowych możesz zaprezentować każdy aspekt istotny dla Twojej marki: od opakowania (poprzez video unboxing), przez działanie produktu (w relacji z użytkowania), aż po rezultaty. Format wideo otwiera szerokie pole do kreatywnego promowania produktów – w jednym, 15-30 sekundowym video masz szansę zarówno zainspirować odbiorców i osadzić markę w pożądanym stylu i nastroju, jak i przedstawić przekonujące atuty produktów. Dzięki takiemu podejściu klient szybciej zdecyduje się na zakup produktu.
#4 Zbudujesz relację z klientami i wzmocnisz lojalność
Działania video marketingowe umożliwią kształtowanie wśród odbiorców wizerunku marki i zwiększanie świadomości. Dzięki powiązaniu marki z konkretną, “prawdziwą” osobą, i oferowaniu interesujących, przydatnych treści, wzmacniasz przywiązanie odbiorców do brandu. W ten sposób materiały UGC wpływają na lojalność i powracalność klientów do sklepu.
#5 Zyskasz video content do wykorzystania we wszystkich kanałach i platformach
Krótkie filmiki produktowe możesz zastosować w różnych kanałach. W grę wchodzą nie tylko wszystkie media społecznościowe, takie jak TikTok, Instagram oraz płatne kampanie w serwisie Youtube i Meta Ads – możesz z powodzeniem wykorzystać je na swojej stronie internetowej. Dzięki szerokiemu zastosowaniu treści, jednorazowo przygotowany content pomoże Ci pozyskiwać ruch do sklepu oraz urozmaicić prezentację na stronie produktowej, a dzięki temu uzyskać wzrost konwersji.
#6 Video content sprawi, że skuteczniej opowiesz o swoich produktach
Treści wideo umożliwiają opowiedzenie pełnej historii wokół produktu w przekazie marketingowym. Korzystając z odpowiedniego scenariusza masz szansę przykuć uwagę odbiorcy do konkretnego problemu lub sytuacji, z którym może się utożsamić – dzięki temu video marketing to doskonałe narzędzie, by precyzyjnie docierać do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów.
#7 Większa szansa na przyciągnięcie uwagi odbiorców
Ludzki mózg podczas ułamków sekund decyduje, czy to, co widzi, jest interesujące – dlatego tak ważne jest, by natychmiast przyciągnąć uwagę odbiorców w portalach społecznościowych. Skuteczne materiały video najczęściej rozpoczynają się od tzw. “scroll stopperów” – to krótki, przykuwający uwagę zabieg wizualny, który pomaga wytrącić odbiorców z automatycznego scrollowania. Włączając materiały wideo UGC do swoich kampanii możesz testować wiele “scroll stopperów” w każdej kreacji reklamowej, a dzięki temu efektywniej zatrzymywać uwagę klientów w krótkim czasie.
#8 Uzyskasz wyższy CTR
Wyróżnialność treści, wielość komunikatów w jednym przekazie, wzbudzanie zaciekawienia i utożsamienia się z twórcą – to wszystko sprawia, że skuteczny marketing video jest w stanie efektywnie zachęcić użytkowników do kliknięcia i przejścia do sklepu. Dzięki wideo uzyskasz realny wzrost CTR w swoich kampaniach, a przez to również wzrost konwersji.
Jak pozyskiwać treści wideo UGC?
Wiesz już, że marketing video może przynieść Twojej firmie mnóstwo korzyści i przełożyć się na lepsze wyniki kampanii, jednak jak regularnie pozyskiwać jakościowy content wideo UGC? Możesz zrobić to na kilka sposobów: tworzyć materiały in-house, samodzielnie nawiązać współpracę z twórcą, lub zlecić cały proces przygotowania UGC agencji.
W Adtrip zajmujemy się kompleksowo całym procesem przygotowania materiałów:
- rekrutacją twórców;
- przygotowaniem scenariusza i moodboardów;
- wysyłką produktów;
- briefowaniem twórców;
- koordynacją tworzenia UGC;
- montażem i edycją.
Współpracujemy w szeroką bazą profesjonalnych twórców, dzięki czemu proponujemy osoby najlepiej dopasowane do marki, produktu i kampanii. Możemy przygotować dla Twojej firmy skuteczne i angażujące treści wideo, dzięki którym realnie zwiększysz przychody. Poznaj ofertę i dowiedz się, jak możesz zacząć korzystać z atutów wideo marketingu w swojej firmie.