iossi
Wzrost przychodu MoM o 132% i zwiększenie bazy mailingowej o 750 kontaktów w ciągu 2 tygodni w branży kosmetyków
przewijaj, aby zobaczyć więcej
o projekcie
iossi to polska marka kosmetyków specjalizująca się w naturalnej pielęgnacji dla kobiet. Kosmetyki produkowane są w Polsce, a oferta marki składa się z precyzyjnie dobranych kosmetyków z linii klasycznej, a także linii PRO, zawierającej wysokie stężenia składników aktywnych skoncentrowanych na konkretnych aspektach pielęgnacji. iossi wyróżniają naturalne składy, estetyczne, minimalistyczne opakowania i kompozycje zapachowe. Marka prowadzi sprzedaż przez własny sklep internetowy, a także za pośrednictwem innych multibrandowych sklepów stacjonarnych i internetowych. Rosnąca konkurencja na polskim rynku kosmetyków naturalnych skłoniła markę to poszukiwania dróg zwiększania rozpoznawalności marki i sprzedaży bezpośredniej. Zobacz, jak dzięki synergii płatnych kampanii, e-mail marketingu i UGC pomogliśmy iossi zwiększyć bazę mailingową o 750 kontaktów w ciągu 2 tygodni kampanii oraz jak wykorzystaliśmy te narzędzia do maksymalizacji sprzedaży podczas Black Friday.
Branża
Kosmetyki
zakres prac
Landing page
Kreacje wideo UGC
Płatne kampanie
E-mail marketing
Marketing automation
efekty
132%
Wzrost przychodów względem października
750
Nowych kontaktów w bazie
62%
Udział kampanii e-mail w całkowitym przychodzie
01
wyzwanie

Jak zwiększyć rozpoznawalność marki i sprzedaż bezpośrednią?

Wiele marek kosmetycznych, poza prowadzeniem sprzedaży bezpośredniej we własnym sklepie, decyduje się na rozszerzenie kanałów sprzedaży o sklepy multibrandowe i większe drogerie – to wiąże się z szerszym dotarciem do potencjalnych klientów, ale również większą konkurencją. Dlatego dla iossi wzmocnienie brandu i zwiększenie sprzedaży bezpośredniej w sklepie online stało się głównym wyzwaniem, które towarzyszyło nam gdy rozpoczynaliśmy współpracę. 

Dodatkowe czynniki

  • E-mail marketing: komunikacja mailingowa to kanał o dużym potencjale sprzedażowym, który nie był do tej pory w pełni wykorzystywany – niezbędne jest zwiększenie bazy mailingowej i strategia wykorzystania go w zwiększaniu sprzedaży;
  • Social media: w komunikacji dominują statyczne posty i grafiki, które warto urozmaicić formatami wideo; 
  • USP: markę wyróżniają unikatowe kompozycje zapachowe, naturalne składy (kosmetyki z witaminami C i E oraz kwasem hialuronowym), ekologiczne opakowania oraz lokalna produkcja w fabryce w Kłaju;
  • Okazje sprzedażowe: okres podjęcia współpracy przypadł na tygodnie poprzedzające Black Friday, dlatego postanowiliśmy wykorzystać tę okazję do zmaksymalizowania rezultatów.
02
rozwiązanie
Przygotowane materiały
No items found.
Przygotowane kreacje wideo
No items found.

Maksymalizacja sprzedaży online podczas Black Friday i Cyber Monday

#1 Warsztat zerowy

Współpracę rozpoczęliśmy od warsztatu poświęconego lepszemu poznaniu marki i jej klientów. Skupiliśmy się określeniu grup potencjalnych klientów, których chcemy przyciągnąć do sklepu. Są to:

  • kobiety z konkretnymi potrzebami związanymi ze skórą (cera wrażliwa, pierwsze oznaki starzenia, etc.);
  • osoby szukające prezentów;  
  • kobiety prowadzące intensywny tryb życia;  
  • kobiety zainteresowane ekologią i stylem życia slow. 

Rozpoczęcie współpracy przypadło na listopad, dlatego zdecydowaliśmy się wykorzystać okres intensyfikacji zakupów z okazji Black Friday i przygotować kampanię skoncentrowaną na specjalnej ofercie promocyjnej w iossi. 

Jednym z celów zidentyfikowanych na początku współpracy było zwiększenie bazy mailingowej, dlatego promocję na Black Friday podzieliliśmy na 28% zniżki dla członków Klubu iossi (zapisanych do bazy newsletterowej) oraz 23% zniżki dla osób spoza Klubu. Taki podział pozwoli nie tylko zwiększyć sprzedaż dzięki oferowanej korzyści, ale też rozszerzyć bazę mailingową (własny, niezależny kanał marketingowy). 

#2 Mechanizm kampanii

Żeby osiągnąć pożądane wyniki, zsynchronizowaliśmy w kampanii działania w wielu kanałach:

  • kampania lead generation w social media, ukierunkowana na pozyskanie nowych osób w bazie mailingowej;
  • kreacje User Generated Content – najbardziej skuteczny typ treści, który pomoże nam wygenerować odpowiedni CTR w kampanii;
  • landing page – tematyczna strona, służąca do zapisu do newslettera, spójna z kampanią z okazji Black Friday;
  • e-mail marketing i automatyzacje – mailingi z komunikacją o promocji do bazy Klubowiczów.

#3 Kreacje wideo UGC

Zdecydowaliśmy, by typowe, statyczne grafiki w kampanii lead generation zastąpić materiałami wideo UGC – filmami przygotowanymi przez profesjonalnych twórców contentu według dostarczonego scenariusza. 

Do współpracy wybraliśmy trzy twórczynie, które najlepiej odpowiadały profilowi klientek iossi. Przygotowaliśmy dwa scenariusze wideo: 

  • Scenariusz I: zachęta do dołączenia do Klubu iossi w okresie poprzedzającym Black Friday, aby uzyskać większą zniżkę na produkty;
  • Scenariusz II: zachęta do zakupów podczas Black Friday, jako doskonała okazja do wybrania świątecznych prezentów ze zniżką 23%.

Podczas produkcji materiałów UGC kompleksowo zajęliśmy się całym procesem współpracy z twórcami, od wyboru odpowiednich osób, przez przygotowanie scenariuszy i wysyłkę produktów, aż po edycję i montaż gotowych materiałów. 

#4 Landing page

Do zbierania zapisów do bazy mailingowej w trakcie kampanii stworzyliśmy dedykowany landing page. Jego centralną część stanowił prosty formularz zapisu oraz komunikacja o zniżce z okazji Black Friday, a dodatkowo również USP marki oraz promowane kategorie. Cały landing page był spójny wizualnie z pozostałymi kreacjami w kampanii oraz identyfikacją wizualną marki iossi.

#5 Kampania w kanałach Meta

Po przygotowaniu niezbędnych elementów uruchomiliśmy kampanię w mediach społecznościowych. 

  • 16.11—24.11Część I – przez cały tydzień poprzedzający Black Friday prowadziliśmy kampanię lead generation na Facebooku i Instagramie poświęconą generowaniu zapisów do newslettera w zamian za zwiększoną zniżkę, z wykorzystaniem kreacji wideo UGC oraz kierowaniem na landing page;
  • 24.11—30.11Część II – w okresie od Black Friday do końca trwania zniżek prowadziliśmy kampanię zachęcającą klientów do dokonywania świątecznych zakupów ze zniżką 23%.

#6 Mailingi i automatyzacje

Mail informujący o starcie promocji Black Friday

Marketing automation to narzędzie, które umożliwia precyzyjną wysyłkę mailingów do odpowiedniej grupy odbiorców, a także automatyczną wysyłkę mailingu po spełnieniu odpowiednich warunków – np. po dołączeniu do listy mailingowej. Dzięki temu zaplanowaliśmy sekwencję mailingów: 

  • 16.11, godz. 8.00 – mailing do aktualnej bazy Klubu iossi, informujący o zniżce -28% z okazji Black Friday; 
  • 24.11 (Black Friday), godz. 15.00 – mail przypominający o kodzie zniżkowym; 
  • 27.11 (Cyber Monday), godz. 19.00 – #2 mail z przypomnieniem o rabacie;
  • 30.11, godz. 8.30 – #3 mail informujący o ostatnich godzinach trwania zniżki. 
  • 16.11—30.11 – przez cały okres trwania kampanii, po zapisie do bazy newsletterowej poprzez Landing Page następowała automatyczna wysyłka mailingu z potwierdzeniem zapisu oraz kodem zniżkowym.
03
rezultaty

Zwiększenie bazy mailingowej o 750 kontaktów w ciągu 2 tygodni i wzrost przychodu MoM o 132%

Dzięki precyzyjnej kombinacji działań osiągnęliśmy szereg rezultatów dla marki iossi. Zwiększyliśmy ruch na stronie o 42% w porównaniu z październikiem (9200 odwiedzających użytkowników w listopadzie), a także średni czas na stronie – wzrost o 25% w porównaniu z poprzednim miesiącem do poziomu 2 min i 31 s. Dzięki tym czynnikom osiągnęliśmy wzrost przychodów sklepu o 132% miesiąc do miesiąca. Kampanie mailingowe wygenerowały 62% całego przychodu iossi w okresie promocyjnym.

Co więcej, powiększyliśmy bazę mailingową o ponad 750 kontaktów, a dzięki temu zwiększyliśmy na stałe potencjał dotarcia do odbiorców za pomocą kanału e-mail marketingowego.

132%
Wzrost przychodów względem października
750
Nowych kontaktów w bazie
62%
Udział kampanii e-mail w całkowitym przychodzie
04
opinia klienta
Współpraca z Adtrip przyczyniła się do rozwoju marki iossi. Przez powiększenie bazy mailingowej możemy lepiej wykorzystać potencjał automatyzacji mailingowych i wysyłać naszym klientkom bardziej spersonalizowane oferty. Wykorzystanie video UGC bardzo pozytywnie wpłynęło na zaangażowanie naszych klientek w Social Mediach. Bardzo doceniam stały i szybki kontakt z całym zespołem.
Katarzyna Nickel-Fiedorowicz
COO w iossi
Napisz do nas
Oddzwonimy w ciągu 30 minut.
wyślij wiadomość
Wiadomość została wysłana poprawnie.
Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 5-15 minut i natychmiast oddzwaniamy (w godzinach pracy biura, czyli od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00). Jeśli sytuacja wymaga dodatkowej weryfikacji informacji, podejmiemy to działanie, aby móc do Ciebie wrócić z kompletną odpowiedzią.

Miłego dnia!
Zespół Adtrip
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Zobacz pozostałe case study
zobacz wszystkie
Skontaktuj się z nami
Oddzwonimy w ciągu 30 minut.
wyślij wiadomość
Wiadomość została wysłana poprawnie.
Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 5-15 minut i natychmiast oddzwaniamy (w godzinach pracy biura, czyli od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00). Jeśli sytuacja wymaga dodatkowej weryfikacji informacji, podejmiemy to działanie, aby móc do Ciebie wrócić z kompletną odpowiedzią.

Miłego dnia!
Zespół Adtrip
Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wypełnione zostały wszystkie pola lub spróbuj ponownie później.
Bezpośredni kontakt
Pracujemy w godzinach 9:00 - 17:00 w dni robocze.
Bartosz Behrendt
CEO & Founder
Wypełnij formularz
Wyślij Zapytanie
Formularz został wysłany!
Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wypełnione zostały wszystkie pola lub spróbuj ponownie później.