Nessa
156 000 zł przychodu i ROAS 2800% pierwszego miesiąca współpracy w branży fashion
przewijaj, aby zobaczyć więcej
o projekcie
Nessa to polska marka bielizny, która tworzy dobrze skrojoną, jakościową bieliznę dla kobiet, dopasowaną do sylwetek w każdym rozmiarze. Oferta marki odpowiada na powszechny problem: bielizna w sieciowych sklepach jest często dostępna tylko w wąskiej gamie rozmiarów, produkty źle leżą, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Chociaż produkty Nessa rozwiązują te problemy, marka zmagała się z niską sprzedażą i brakiem pomysłu na ustrukturyzowane kampanie reklamowe, które mogłyby to zmienić. Nasze działania skupiliśmy na stworzeniu angażujących treści wideo UGC, które uzupełniliśmy o skuteczną strategię dotarcia w kanałach Meta Ads. To pozwoliło marce osiągnąć imponujący zwrot z wydatków reklamowych na poziomie 2800% w pierwszym miesiącu współpracy.
Branża
Fashion
zakres prac
Kreacje wideo UGC
Płatne kampanie
efekty
156 000 zł
Przychód pierwszego miesiąca
2 800%
ROAS
5 500 zł
Budżet reklamowy
01
wyzwanie

Rozwój sprzedaży przez skuteczne kampanie w social media

Głównym wyzwaniem dla marki przed rozpoczęciem współpracy była niska sprzedaż, potęgowana dodatkowo przez trudną, post pandemiczną rzeczywistość. Marce brakowało atrakcyjnych treści w social media i dużych budżetów na ich produkcję, a inwestycje w płatne kampanie były nieduże i koncentrowały się na generowaniu ruchu. Wszystko to sprawiało, że brand pozostawał w tyle za prężnie działającą w social media konkurencją.

02
rozwiązanie
Przygotowane materiały
No items found.
Przygotowane kreacje wideo

Wideo rewolucja – jak wykorzystaliśmy treści UGC do efektywnego zwiększania przychodów z reklam?

Dla marek z branży modowej treści wizualne są niezwykle ważne – na przyciągnięcie uwagi odbiorców w internecie mamy tylko kilka sekund, a konkurencja jest ogromna. To zdjęcia i wideo mają często decydujący wpływ na kształtowanie wizerunku marki. Już od kilku lat materiały wideo są najskuteczniejszym formatem w budowaniu zaangażowania, a zwłaszcza treści User Generated Content. 

UGC, czyli treści tworzone przez klientów lub profesjonalnych twórców z wykorzystaniem produktów marki, pozwalają nie tylko osiągnąć autentyczne i wiarygodne materiały do promowania produktów, ale też bezpośrednio i wiarygodnie odpowiedzieć na konkretne potrzeby potencjalnych klientów. Właśnie dlatego w naszej strategii dla Nessa postanowiliśmy skoncentrować się na stworzeniu wideo UGC, które pomogą marce dotrzeć do odpowiednich klientów w kampaniach reklamowych w social media.

Krok 1: Warsztat zerowy

Każdą współpracę zaczynamy od warsztatu z klientem – to pozwala nam dokładnie przyjrzeć się wszystkim czynnikom, które mają wpływ na markę. Przeanalizowaliśmy obecną strategię marketingową, treści wykorzystywane w reklamach i persony klientów. Jakie były nasze wnioski?

  • Duży potencjał do rozwijania płatnych kampanii w social media. Dotychczas marka tylko spontanicznie prowadziła działania płatne na platformach Meta, zwykle przy sezonowych okazjach zakupowych, takich jak Walentynki; 
  • Duża szansa na poprawę skuteczności contentu przez angażujące treści wideo. Marka do tej pory opierała swoje kampanie reklamowe głównie na kreacjach statycznych, tymczasem to wideo generują największe zaangażowanie.
  • Potrzeba silniejszej komunikacji unikatowych cech produktu. Marka ma niską świadomość tego, co wyróżnia ją na tle konkurencji – opieranie komunikacji na wyróżnikach pozwala skuteczniej dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej.
  • Konieczność przeprowadzenia audytu analityki. Poprawne zbieranie i analiza danych jest kluczowa do realizowania skutecznej strategii marketingowej.  

Krok 2: Audyt i optymalizacja narzędzi analitycznych

Bez poprawnego wdrożenia analityki dalsze działania nie mają szansy na powodzenie. Dobrze zaimplementowane narzędzia do zbierania danych pozwalają zrozumieć zachowania klientów i podejmować świadome decyzje w oparciu o liczby, oraz lepiej zarządzać budżetem. Dlatego przed rozpoczęciem działań na koncie reklamowym szczegółowo sprawdziliśmy implementację narzędzi – poprawiliśmy przesyłanie zdarzeń przez Meta Piksel i cAPI, a także wdrożyliśmy Google Analytics 4.

Krok 3: Strategia contentowa

Centralnym punktem naszej współpracy było przygotowanie angażujących i ciekawych treści, które poprawią skuteczność kampani reklamowych. Żeby to osiągnąć, zaczęliśmy od określenia profili idealnych klientów – typów klientów odpowiadających produktom marki. Typowymi klientkami Nessa są kobiety w wieku powyżej 44 lat, szukające bielizny z szerszą rozmiarówką niż standardowo dostępna w sklepach, a często nieposiadające takiego sklepu w okolicy. To również kobiety szukające bielizny nocnej oraz zmagające się różnymi problemami i dyskomfortem spowodowanym złym dopasowaniem bielizny. 

Określiliśmy unikalne cechy, które wyróżniają produkty Nessa i pozwalają marce precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klientek (USP): 

  • szerokie ramiączka i dobra konstrukcja, co sprawia, że bielizna dobrze leży – w każdym rozmiarze;
  • dobrej jakości materiały, które nie niszczą się w praniu;
  • solidne wykonanie, dzięki któremu produkty są długotrwałe;
  • koronkowe i haftowane wzory, których często brakuje w bieliźnie w większych rozmiarach;
  • szeroka oferta rozmiarów;
  • materiały z zagranicy (z Włoch i Hiszpanii)
  • bielizna produkowana w Polsce;
  • szybka wysyłka.

Ostatnim etapem było rozpoznanie obiekcji przed zakupem, które mogą powstrzymywać potencjalne klientki Nessa. Jako główną blokadę wytypowaliśmy odpowiednie dopasowanie rozmiaru, co może być utrudnione podczas zakupów online. 

Plan contentowy zaplanowaliśmy tak, żeby podkreślić cechy wyróżniające markę spośród konkurencji, a jednocześnie odpowiedzieć na obawy klientek udogodnieniami takimi jak możliwość zamówienia kilku rozmiarów i odesłania niepasujących lub przymierzenia produktów w sklepie firmowym w Kłobucku. Wytypowaliśmy trzy rodzaje treści do zastosowania w kampaniach:

  • kreacje statyczne na bazie zdjęć, 
  • karuzele produktowe,
  • wideo UGC (User Generated Content).

Krok 4: Przygotowanie materiałów wideo UGC

Najlepszym sposobem na pozyskanie materiałów UGC jest współpraca z profesjonalnymi twórcami. W Adtrip mamy dostęp do bazy kilkuset twórców i koordynujemy cały proces współpracy z marką – od wyboru odpowiedniej osoby, przez tworzenie scenariuszy, aż po realizację.

Do stworzenia materiałów UGC szukaliśmy osoby, która będzie odpowiadać personie klientki Nessa – kobiety noszącej większy rozmiar miseczki. Wybraliśmy i zaproponowaliśmy kilka twórczyń, które przygotowały próbne wideo – na tej podstawie klient wybrał twórczynię najlepiej dopasowaną do marki. 

Konstrukcja scenariuszy 

Scenariusze do filmów zbudowaliśmy wokół problemów i wyzwań klientek, na które odpowiadają produkty Nessa – podkreślając wytypowane wcześniej USP marki. 

Przygotowaliśmy cztery scenariusze wideo:

  • produktowe – prezentujące produkt i jego funkcjonalności; 
  • edukacyjne – edukujące odbiorcórców o tym jak poprawnie wykonać pomiary i wybrać odpowiedni rozmiar bielizny; 
  • inspiracyjne – pokazujące codzienną rutynę, której częścią jest bielizna Nessa – element, który poprawia wygodę i dodaje pewności siebie; 
  • problem i rozwiązanie – poruszające problem, z którym utożsamienia się odbiorca, oraz jak rozwiązuje go bielizna Nessa.

Każde wideo rozpoczynało się od chwytliwego zdania, w którym zawarliśmy USP lub problem, z jakim mierzą się klientki. Takie rozpoczęcie (tzw. hook lub scroll stopper) pozwala przyciągnąć uwagę dokładnie tych klientów, których utożsamiają się z opisywaną sytuacją i mogą zainteresować się produktami marki.

W kolejnych sekundach wideo przedstawiliśmy unikalne wartości produktu, takie jak wygoda i dobre dopasowanie bielizny w każdym rozmiarze. Na końcu każdego filmu znajdowało się klarowne i bezpośrednie Call To Action, kierujące odbiorców do odwiedzenia sklepu internetowego.

03
rezultaty

Zwrot z wydatków na reklamę (ROAS) na poziomie 2800% w pierwszym miesiącu

Wkrótce po wdrożeniu nowych kreacji wideo w reklamach firma odnotowała wzrost dziennej liczby zamówień – z pojedynczych dokonywanych zakupów do średnio 16 zamówień dziennie. Ten trend utrzymał się przez cały pierwszy miesiąc współpracy, który zakończyliśmy z przychodem z reklam na poziomie 156 000 zł, przy budżecie reklamowym 5500 zł. To daje nam zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS) na poziomie 2800% w pierwszym miesiącu współpracy.

Wyniki kampanii Meta Ads w sierpniu 2023

Do końca kolejnego miesiąca (września 2023) kampanie na Facebooku i Instagramie wygenerowały ponad 250 000 zł przychodu, przy wydatkach na reklamy w wysokości 12 200 zł. 

Wyniki kampanii Meta Ads w okresie sierpień - wrzesień 2023

Nowe kreacje przyniosły też marce sukces wizerunkowy i znaczący wzrost zaangażowania. Reklamy z wykorzystaniem wideo UGC zebrały przez 2 miesiące działania ponad 1000 reakcji, blisko 150 komentarzy i ponad 100 udostępnień.

156 000 zł
Przychód pierwszego miesiąca
2 800%
ROAS
5 500 zł
Budżet reklamowy
04
opinia klienta
Współpracując z firmą Adtrip, cieszymy się nie tylko skutecznością, ale także świeżością pomysłów przedstawianych przez młody i kreatywny zespół. Firma wyróżnia się solidnością, rzetelnością oraz indywidualnym podejściem do klienta, co przekłada się na świetną komunikację.
Emilia Kilian
E-commerce Manager w Nessa
Napisz do nas
Oddzwonimy w ciągu 30 minut.
wyślij wiadomość
Wiadomość została wysłana poprawnie.
Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 5-15 minut i natychmiast oddzwaniamy (w godzinach pracy biura, czyli od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00). Jeśli sytuacja wymaga dodatkowej weryfikacji informacji, podejmiemy to działanie, aby móc do Ciebie wrócić z kompletną odpowiedzią.

Miłego dnia!
Zespół Adtrip
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Zobacz pozostałe case study
zobacz wszystkie
Skontaktuj się z nami
Oddzwonimy w ciągu 30 minut.
wyślij wiadomość
Wiadomość została wysłana poprawnie.
Zazwyczaj odpowiadamy w ciągu 5-15 minut i natychmiast oddzwaniamy (w godzinach pracy biura, czyli od poniedziałku do piątku, między 8:00 a 16:00). Jeśli sytuacja wymaga dodatkowej weryfikacji informacji, podejmiemy to działanie, aby móc do Ciebie wrócić z kompletną odpowiedzią.

Miłego dnia!
Zespół Adtrip
Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wypełnione zostały wszystkie pola lub spróbuj ponownie później.
Bezpośredni kontakt
Pracujemy w godzinach 9:00 - 17:00 w dni robocze.
Bartosz Behrendt
CEO & Founder
Wypełnij formularz
Wyślij Zapytanie
Formularz został wysłany!
Coś poszło nie tak. Sprawdź czy wypełnione zostały wszystkie pola lub spróbuj ponownie później.