Głównym wyzwaniem dla marki przed rozpoczęciem współpracy była niska sprzedaż, potęgowana dodatkowo przez trudną, post pandemiczną rzeczywistość. Marce brakowało atrakcyjnych treści w social media i dużych budżetów na ich produkcję, a inwestycje w płatne kampanie były nieduże i koncentrowały się na generowaniu ruchu. Wszystko to sprawiało, że brand pozostawał w tyle za prężnie działającą w social media konkurencją.
Dla marek z branży modowej treści wizualne są niezwykle ważne – na przyciągnięcie uwagi odbiorców w internecie mamy tylko kilka sekund, a konkurencja jest ogromna. To zdjęcia i wideo mają często decydujący wpływ na kształtowanie wizerunku marki. Już od kilku lat materiały wideo są najskuteczniejszym formatem w budowaniu zaangażowania, a zwłaszcza treści User Generated Content.
UGC, czyli treści tworzone przez klientów lub profesjonalnych twórców z wykorzystaniem produktów marki, pozwalają nie tylko osiągnąć autentyczne i wiarygodne materiały do promowania produktów, ale też bezpośrednio i wiarygodnie odpowiedzieć na konkretne potrzeby potencjalnych klientów. Właśnie dlatego w naszej strategii dla Nessa postanowiliśmy skoncentrować się na stworzeniu wideo UGC, które pomogą marce dotrzeć do odpowiednich klientów w kampaniach reklamowych w social media.
Każdą współpracę zaczynamy od warsztatu z klientem – to pozwala nam dokładnie przyjrzeć się wszystkim czynnikom, które mają wpływ na markę. Przeanalizowaliśmy obecną strategię marketingową, treści wykorzystywane w reklamach i persony klientów. Jakie były nasze wnioski?
Bez poprawnego wdrożenia analityki dalsze działania nie mają szansy na powodzenie. Dobrze zaimplementowane narzędzia do zbierania danych pozwalają zrozumieć zachowania klientów i podejmować świadome decyzje w oparciu o liczby, oraz lepiej zarządzać budżetem. Dlatego przed rozpoczęciem działań na koncie reklamowym szczegółowo sprawdziliśmy implementację narzędzi – poprawiliśmy przesyłanie zdarzeń przez Meta Piksel i cAPI, a także wdrożyliśmy Google Analytics 4.
Centralnym punktem naszej współpracy było przygotowanie angażujących i ciekawych treści, które poprawią skuteczność kampani reklamowych. Żeby to osiągnąć, zaczęliśmy od określenia profili idealnych klientów – typów klientów odpowiadających produktom marki. Typowymi klientkami Nessa są kobiety w wieku powyżej 44 lat, szukające bielizny z szerszą rozmiarówką niż standardowo dostępna w sklepach, a często nieposiadające takiego sklepu w okolicy. To również kobiety szukające bielizny nocnej oraz zmagające się różnymi problemami i dyskomfortem spowodowanym złym dopasowaniem bielizny.
Określiliśmy unikalne cechy, które wyróżniają produkty Nessa i pozwalają marce precyzyjnie odpowiadać na potrzeby klientek (USP):
Ostatnim etapem było rozpoznanie obiekcji przed zakupem, które mogą powstrzymywać potencjalne klientki Nessa. Jako główną blokadę wytypowaliśmy odpowiednie dopasowanie rozmiaru, co może być utrudnione podczas zakupów online.
Plan contentowy zaplanowaliśmy tak, żeby podkreślić cechy wyróżniające markę spośród konkurencji, a jednocześnie odpowiedzieć na obawy klientek udogodnieniami takimi jak możliwość zamówienia kilku rozmiarów i odesłania niepasujących lub przymierzenia produktów w sklepie firmowym w Kłobucku. Wytypowaliśmy trzy rodzaje treści do zastosowania w kampaniach:
Najlepszym sposobem na pozyskanie materiałów UGC jest współpraca z profesjonalnymi twórcami. W Adtrip mamy dostęp do bazy kilkuset twórców i koordynujemy cały proces współpracy z marką – od wyboru odpowiedniej osoby, przez tworzenie scenariuszy, aż po realizację.
Do stworzenia materiałów UGC szukaliśmy osoby, która będzie odpowiadać personie klientki Nessa – kobiety noszącej większy rozmiar miseczki. Wybraliśmy i zaproponowaliśmy kilka twórczyń, które przygotowały próbne wideo – na tej podstawie klient wybrał twórczynię najlepiej dopasowaną do marki.
Konstrukcja scenariuszy
Scenariusze do filmów zbudowaliśmy wokół problemów i wyzwań klientek, na które odpowiadają produkty Nessa – podkreślając wytypowane wcześniej USP marki.
Przygotowaliśmy cztery scenariusze wideo:
Każde wideo rozpoczynało się od chwytliwego zdania, w którym zawarliśmy USP lub problem, z jakim mierzą się klientki. Takie rozpoczęcie (tzw. hook lub scroll stopper) pozwala przyciągnąć uwagę dokładnie tych klientów, których utożsamiają się z opisywaną sytuacją i mogą zainteresować się produktami marki.
W kolejnych sekundach wideo przedstawiliśmy unikalne wartości produktu, takie jak wygoda i dobre dopasowanie bielizny w każdym rozmiarze. Na końcu każdego filmu znajdowało się klarowne i bezpośrednie Call To Action, kierujące odbiorców do odwiedzenia sklepu internetowego.
Wkrótce po wdrożeniu nowych kreacji wideo w reklamach firma odnotowała wzrost dziennej liczby zamówień – z pojedynczych dokonywanych zakupów do średnio 16 zamówień dziennie. Ten trend utrzymał się przez cały pierwszy miesiąc współpracy, który zakończyliśmy z przychodem z reklam na poziomie 156 000 zł, przy budżecie reklamowym 5500 zł. To daje nam zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS) na poziomie 2800% w pierwszym miesiącu współpracy.
Do końca kolejnego miesiąca (września 2023) kampanie na Facebooku i Instagramie wygenerowały ponad 250 000 zł przychodu, przy wydatkach na reklamy w wysokości 12 200 zł.
Nowe kreacje przyniosły też marce sukces wizerunkowy i znaczący wzrost zaangażowania. Reklamy z wykorzystaniem wideo UGC zebrały przez 2 miesiące działania ponad 1000 reakcji, blisko 150 komentarzy i ponad 100 udostępnień.