Podstawowym wyzwaniem dla firmy na początku współpracy była niska konwersja – ruch sprowadzany na stronę rzadko owocował zakupem, marce brakowało również efektywnej strategii remarketingowej. Baza mailingowa zawierała wiele nieaktywnych kontaktów, a podejmowane działania e-mail marketingowe nie miały określonej strategii i regularności.
Dodatkowe czynniki
Pracę nad strategią rozpoczęliśmy od warsztatu zerowego – podczas niego dokładnie przeanalizowaliśmy zachowania klientów, ich ścieżkę zakupową, najlepiej sprzedające się produkty i średni czas, po którym dokonują kolejnych zakupów. Przyjrzeliśmy się też aktualnym działaniom marketingowym marki, by znaleźć przestrzeń z największym potencjałem na rozwijanie działań, które podniosą sprzedaż.
Suplementy diety to produkt, który umożliwia skuteczne zastosowanie marketing automation na wielu płaszczyznach: rekomendacje uzupełnienia suplementacji o powiązane składniki, przypomnienie o kończącym się zapasie po określonym czasie od zakupu czy zbieranie opinii po zakupie. Dlatego od razu dostrzegliśmy potencjał rozszerzenia strategii marketingowej Pharmaverum o dopasowany system sekwencji marketing automation.
Wytypowaliśmy kluczowe obszary do wdrożenia marketing automation i przygotowaliśmy system sekwencji mailingowych. Każda z sekwencji odpowiada za odrębny element strategii przyczyniający się do zwiększenia sprzedaży:
Pharmaverum to doskonały przykład, jak silnym narzędziem w zwiększaniu sprzedaży może być automatyzacja marketingu i odpowiednio zaplanowany system sekwencji. Dzięki rozbudowie bazy mailingowej (wzrost o 17%) oraz sekwencjom dedykowanym domykaniu transakcji (sekwencja powitalna oraz sekwencje remarketingowe) osiągnęliśmy wzrost przychodu o 21,66%. Wdrożenie marketing automation pozwoliło marce osiągnąć wzrost współczynnika konwersji o 25%.