Grupą docelową serwisu Letyshops są osoby często kupujące online, w przedziale wiekowym 25-45 lat, które swobodnie czują się w środowisku internetowym i chętnie korzystają z usprawnień i aplikacji, które mogą przynieść im oszczędności lub inne korzyści.
Od początku działalności w Polsce firma stawiała na reklamy wykorzystujące UGC – filmy, w których użytkownicy serwisu prezentowali jego działanie w sposób pasujący do dynamicznego środowiska mediów społecznościowych. Pierwotnie materiały do kampanii tworzone były wewnętrznie – ich przygotowaniem na podstawie scenariusza zajmowali się pracownicy Letshops. Wkrótce zasoby osobowe firmy zostały wyczerpane – by uniknąć wielokrotnego wykorzystywania w reklamach tych samych osób i tzw. ad fatigue, firma zdecydowała się na podjęcie współpracy z agencją reklamową w Polsce.
Dodatkowe czynniki
Krok 1: Opracowanie scenariuszy
Częścią briefu klienta był ramowy scenariusz w języku angielskim, który miał stanowić bazę do tworzenia materiałów. Na tej podstawie opracowaliśmy finalny scenariusz, zebraliśmy referencyjne wideo i materiały niezbędne do stworzenia filmów: zrzuty i nagrania ekranu z aplikacji Letyshops.
Krok 2: Rekrutacja twórców
W Adtrip zajmujemy się pełną obsługą współpracy z twórcami, od wyboru twórcy, przez podjęcie współpracy i briefowanie, po uzyskanie niezbędnych praw autorskich oraz praw do wykorzystania wizerunku.
Współpracujemy z szeroką bazą content creatorów, co umożliwiło nam rekrutację zróżnicowanych twórców dla Letyshops i dopasowanie komunikacji do różnych grup odbiorców, a także skuteczne uniknięcie problemu ad fatigue. Do współpracy wybraliśmy trzech twórców, a następnie kompleksowo zajęliśmy się briefowaniem, kontaktem z twórcami i koordynacją procesu nagrywania materiałów.
Krok 3: Montaż i edycja
Po otrzymaniu nagrań od twórców zajęliśmy się edycją materiałów, dzięki czemu filmy zostały zmontowane w profesjonalny sposób, zyskały odpowiednią dynamikę oraz napisy. Dostarczyliśmy klientowi kilka wersji filmów z różnym montażem, umożliwiając wybór zgodnie z preferencjami i znajomością grup odbiorców. Dzięki dostępowi do surowych materiałów mogliśmy z łatwością wprowadzić poprawki do materiałów bez potrzeby angażowania twórców, co pozwoliło usprawnić i przyspieszyć proces tworzenia filmów.
W ciągu dwóch tygodni przygotowaliśmy 18 gotowych kreacji wideo UGC do wykorzystania w kampaniach reklamowych. Dopasowaliśmy formę współpracy do preferencji klienta, minimalizując jego wkład w proces przygotowania kreacji – na podstawie krótkiego briefu przedstawiliśmy propozycje gotowych kreacji, które trafiły w sedno. Dzięki doświadczeniu i znajomości rynku autonomicznie prowadzimy duże projekty i proponujemy skuteczne rozwiązania dopasowane do potrzeb klientów.