Marka Miummash prowadziła dotychczas media społecznościowe, były to jednak wyłącznie działania organiczne, bez płatnych kampanii. Baza mailingowa była niewielka, a marka nie prowadziła żadnych działań e-mail marketingowych.
Naszym podstawowym celem na początku współpracy stało się zwiększenie świadomości marki i sukcesywne, trwałe zwiększanie obrotów. W działaniach marketingowych marki rzemieślniczej kluczowe jest również odpowiednie sterowanie produktowe i zarządzanie asortymentem, tak, by sprostać możliwościom produkcyjnym.
Żeby zwiększać świadomośc marki i pozyskać nowych klientów, musieliśmy dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców. W tym celu stworzyliśmy nową strategię reklamową na platformy Meta (Facebook i Instagram) oraz wdrożyliśmy nowe kanały komunikacji z potencjalnymi klientami: płatne kampanie w Google oraz e-mail marketing i marketing automation.
Działania reklamowe podzieliliśmy na 5 części.
#1 Prospecting
Kampanie prospectingowe mają za zadanie docierać do nowych odbiorców. W tym przypadku skoncentrowliśmy się na optymalizacji pod sprzedaż z szerokim targetowaniem.
#2 Oferty czasowe
Osobną część strategii stanowiły kampanie z promocjami okolicznościowymi, odpowiadającymi danej porze roku, np. black week, wiosenna wyprzedaż, jesienne nowości.
#3 Pozyskiwanie obserwatorów
Kampania optymalizowana pod zbieranie ruchu na Instagramie i obserwowanie profilu – kampania o mniejszym budżecie, stanowiąca dodatek do powiększania zasięgu kampanii.
#4 Lead generation
Kampania optymalizowana pod pozyskiwanie kontaktów do newslettera. Dodatkiem do kampani był dedykowany landing page stworzony do zbierania kontaktów.
#5 Remarketing
Ostatnia część to kampanie remarketingowe – skierowane do osób, które odwiedziły stronę sklepu ale nie dokończyły zakupu. Wykorzystaliśmy zarówno kreacje oraz remarketing dynamiczny oparty na katalogu produktowym.
Strategię Google Ads podzieliliśmy na 3 części.
#1 Performance MAX
Performance MAX to kampanie sprzedażowe, których strukturę oparliśmy o najważniejsze kategorie w sklepie – wydzieliliśmy osobne kampanie PMAX dla obuwia oraz torebek i akcesoriów.
#2 Kampanie tekstowe
Wdrożyliśmy wspierające kampanie tekstowe z dwoma typami grup reklam: dynamiczne (odpowiadające poszczególnym zakładkom sklepu) i tekstowe (na najważniejsze słowa kluczowe).
#3 Kampania brandowa
Kampania na słowa kluczowe powiązane z marką – jej celem jest ochrona haseł brandowych przed konkurencją i pewność wyświetlania się na górze wyników wyszukiwania.
Wraz z rozpoczęciem działań reklamowych wdrożyliśmy również zupełnie nowy kanał komunikacji – automatyzacje w e-mail marketingu. Przygotowaliśmy i zaimplementowaliśmy spersonalizowane sakwencje, które odpowiadały na konkretne cele:
Strukturę sekwencji podzieliliśmy na 3 części:
#1 Sekwencje przedsprzedażowe
#2 Sekwencje posprzedażowe
#3 Sekwencje uzupełniające
Ostatnim krokiem do sukcesu było wprowadzenie regularnej komunikacji newsletterowej. Dzięki angażującym treściom udało nam się osiągnąć wysokie zaangażowanie odbiorców w tym kanale – już pierwsze wysyłki cieszyły się bardzo dobrą trafnością, a z czasem ich skuteczność i kontakt z klientami przynosiły jeszcze większe benefity.
Na sukces marketingowy składają się świetne wyniki każdej części składowej. Kampanie w Meta Ads w okresie od 1 maja do 31 grudnia 2024 wygenerowały przychód na poziomie 674 571,21 zł (przy wydatkach 64 410,06 zł, ROAS = 10,47).
Kampanie Google Ads w okresie od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. przyniosły 211 181,26 zł przychodu (przy wydatkach 27 098,52 zł, ROAS = 7,79).
Dzięki wysokiej skuteczności w kanale e-mail (Open Rate na poziomie 38% i Click Rate 7% dla automatyzacji) w okresie od 1 kwietnia do 31 grudnia 2024 uzyskaliśmy 716 732 zł przychodu, w tym ok. 600 000 zł przychodu z automatyzacji. Powiększyliśmy bazę mailingową o 135%, pozyskując nowych 4901 kontaktów.
Wszystkie działania przyczyniły się do ciągłego i trwałego zwiększania przychodów marki.